My w Münster 2009


Jesteśmy rewelacyjni My w Münster, 04.2009


 

Spotkanie młodzieży polskiej i niemieckiej

IV międzynarodowe warsztaty medialne w Münster

 

„Werbung kreativ oder ...das blaue vom Himmel”

w dniach 01.04. – 10.04.2009

 

Organizatorzy spotkania:

Akademie Franz-Hitze Haus, Münster

Dethloff-Deutschschule, Szkoła Języka Niemieckiego, Lublin

 

Wyjazd dofinansowała:

Polsko-Niemiecka Wymiana Młodzieży

oraz Akademie Franz-Hitze Haus i Dethloff Deutschschule.

 

Nasze prace:

  • Audycja radiowa
  • Plakaty reklamowe produktów "Fair Trade"
  • 2 filmy reklamowe produktów "Fair Trade"
  • Przedstawienie teatralne "Mein Traumjob"

 

Zdjęcia z warsztatów

 

Zrealizowany Program

 

IV Międzynarodowe Warsztaty Medialne

„Werbung kreativ”

Münster, 2-9.04.2009

Spotkanie młodzieży polskiej i niemieckiej, projekt PNWM 3405-09

 

 

Organizatorzy:

Akademie Franz Hitze Haus Münster
Dethloff Deutschschule Lublin

 

 

Na każdym kroku spotykamy reklamy w najróżniejszej formie – plakaty na ulicy, spoty reklamowe w radiu, telewizji, internecie, reklamy w gazetach i czasopismach. Około 80 miliardów euro rocznie wydają niemieckie firmy na reklamę. Ale po co? Jak działa reklama? Jaki ma cel? Co znaczy skuteczna reklama?

Nasze warsztaty to nie tylko teoria. Razem z młodzieżą niemiecką, pracując w czterech grupach - radiowej, filmowej, prasowej i teatralnej,  mieliśmy kilka dni na stworzenie własnych projektów związanych z kampanią "Fair Trade" mającą na celu pomoc w rozwoju dla drobnych wytwórców Trzeciego Świata. Temat warsztatów sprawił, że jesteśmy teraz bardziej świadomi tego, że wybierając produkty z logiem "Fair Trade" możemy walczyć z wyzyskiem pracowników w ubogich krajach. 
Bardzo szybko musieliśmy opanować różne programy komputerowe do obróbki filmów, dźwięku i graficzne. Warsztatom towarzyszył cykl wykładów, na które zaproszono profesjonalistów od reklamy z różnych firm (m.in.Google). Uczyliśmy się również, jak skutecznie i elegancko sprzedawać „siebie”. 

Dzięki życzliwości instytucji i kilku firm lubelskich udało nam się zaprezentować Lublin, region i firmy lubelskie. Taka forma integracji na początku spotkania sprawiła młodzieży lubelskiej dużo satysfakcji i spotkała się z ogromnym zainteresowaniem młodzieży niemieckiej oraz referentów. Plakaty, materiały informacyjne i produkty przekazane przez lubelskie firmy towarzyszyły nam przez całe spotkanie.

Godzinna audycja radiowa przygotowana samodzielnie przez młodzież zostanie wyemitowana na antenie Radia Muenster w dniu 30 kwietnia br.

Pracowaliśmy często do późnych godzin wieczornych ale tę odrobinę czasu wolnego staraliśmy się maksymalnie wykorzystać. Tym razem młodzież niemiecka bardzo szybko zintegrowała się z naszą grupą i razem przeżyliśmy niezapomniane chwile.

 

Nasi referenci:

warsztaty teatralne: Ursula Krawczyk, Hagen

warsztaty filmowe: Janusz Hamerski, Münster

warsztaty radiowe: Johannes Wenzel, Münster

warsztaty print&internet: Tim Karis, Münster